fbpx

Colectarea informațiilor necesare

Obiectivele Lecției

La finalul acestei lecții cursanții vor putea identifica informațiile și documentele necesare întocmirii unui plan de afaceri. De asemenea, cursanții vor putea utiliza formulare standardizate pentru colectarea datelor necesare de la clienți. 

Lecție – Video

Ce trebuie să reții la finalul acestei lecții:

Una dintre activitățile cele mai importante pe care le desfășoară un consultant este colectarea informațiilor și datelor necesare pentru întocmirea bugetului investiției.

Felul în care acest proces va fi desfășurat influențează într-o măsură foarte mare calitatea bugetului întocmit, a planului de afaceri elaborat și sporește șansele de a obține finanțare pentru proiectul depus. 

Înainte de a demara întocmirea bugetului, consultantul trebuie să aloce timp colectării de la client a tuturor informațiilor de care are nevoie. Pentru ușurința colectării informațiilor necesare, consultanții utilizează formulare tip, chestionare de consultanță pe care le vor completa împreună cu fiecare client în parte.

3.1 Chestionarul de consultanță

Un consultant va fi interesat de trei categorii de informații din partea clientului său:

  • informații despre firma solicitantă;
  • informații despre antreprenor;
  • informații despre proiectul ce va fi realizat.

Cu cât chestionarul de consultanță este completat mai rapid, cu atât poate demara mai devreme redactarea bugetului și a planului de afaceri. În acest fel se elimină presiunea timpului, atunci când termenul limită pentru depunerea proiectului se apropie și permite consultantului să efectueze verificări suplimentare ale planului de afaceri.

Descarcă modelul oferit de Academia de Finanțare, alături de celelalte materiale ale cursului. Formularul este disponibil în cadrul primei lecții a acestui curs.

Acest text nu poate fi copiat fără acordul scris al Academiei de Finanțarare.

Pin It on Pinterest