fbpx

În cadrul planurilor de afaceri întocmite pentru a accesa diverse programe de finanțare nerambursabilă trebuie să prezentăm date statistice pentru a fundamenta mărimea pieței de desfacere, cota de piață deținută sau analiza concurenței. Pentru a oferi în cadrul planului de afaceri aceste informații, trebuie să colectăm date statistice privind agenții economici din anumite sectoare de activitate, regiuni sau localități ale țării.

În cadrul acestui articol vom prezenta felul în care putem obține informațiile necesare pornind de la prelucrarea situațiilor financiare depuse anual de către contribuabili. 

Întocmirea planului de afaceri, respectiv a capitolelor privind concurența și piața de desfacere, necesită informații statistice privind:

  • numărul concurenților;
  • mărimea pieței de desfacere și cota de piață deținută de principalii agenți economici;
  • evoluția în timp a unor indicatori precum: cifra de afaceri, numărul de angajați, profitul sau pierderea înregistrată din activitatea desfășurată, valoarea stocurilor, a creanțelor sau datoriilor înregistrate de concurenți.

Pentru a colecta un volum atât de mare de informații statistice trebuie să folosim aplicații online ce preiau automat aceste date de la Ministerul Finanțelor Publice, pe baza situațiilor financiare anuale depuse de către agenții economici. 

Aplicațiile permit interogarea bazei de date și aplicarea unor filtre pentru a obține informațiile dorite. În final, pe baza acestor date, vom fundamenta analiza concurenței și analiza pieței de desfacere în cadrul planului de afaceri. 

Pentru colectarea acestor informații recomandăm utilizarea unor platforme precum:

  • ListaFirme.ro;
  • Risco.ro;
  • Termene.ro

Pentru acest exemplu, vom utiliza ListaFirme.ro pentru a colecta informațiile necesare analizei concurenței și a pieței de desfacere.

Pe site sunt centralizate situațiile financiare transmise de către societățile comerciale la finalul fiecărui exercițiu financiar către Ministerul Finanțelor Publice și oferă celor interesați:

  • acces la un volum mare de date;
  • posibilitatea de a filtra baza de date și de a extrage informațiile necesare în funcție de activitatea desfășurată, județul sau localitatea în care sediul social este înregistrat, cifra de afaceri, numărul de angajați, profit, dar și alte criterii, după cum vom vedea imediat.

Pentru a obține o selecție a principalilor concurenți trebuie să cunoaștem două informații de bază:

  • activitatea desfășurată;
  • localitatea, județul sau regiunea pentru care dorim să obținem baza de date.

Pașii necesari colectării informațiilor necesare sunt detaliați în continuarea acestei analize.

Informațiile de mai jos sunt disponibile doar abonaților site-ului Academia de Finanțare.

Grupul Facebook -Academia de Finanțare

Înscrie-te în GRUPUL FACEBOOK și află primul noutățile.

Acest text nu poate fi copiat fără acordul scris al Academiei de Finanțarare.
Share This