fbpx

Idei de afaceri: Cum să înființezi o fabrică de produse textile cu fonduri nerambursabile

În anul 2022, antreprenorii interesați de investiția într-o fabrică de textile au posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile europene sau naționale. Achiziția de utilaje și echipamente reprezintă principala cheltuială suportată prin intermediul acestor fonduri nerambursabile, însă antreprenorii pot solicita, în unele situații, inclusiv decontarea salariilor și contribuțiilor sociale pentru mai multe luni.

Producția de textile reprezintă una dintre cele mai importante ramuri ale economiei naționale, atât din punctul de vedere al aportului la exporturile României, cât și în ceea ce privește ocuparea forței de muncă.

Pe măsură ce veniturile consumatorilor au crescut, preferințele vestimentare ale acestora s-au diversificat, o atenție din ce în ce mai mare căpătând produsele de calitate, cu un design modern. Prin urmare, înființarea unei fabrici de textile reprezintă una dintre ideile de afaceri cu potențial foarte mare în anul 2022. 

Consultanță Start Up Nation 2022

Academia de Finanțare

Vrei să începi o afacere similară și să primești până la 200.000 de lei nerambursabili? Completează formularul pentru o analiză gratuită a proiectului tău.

Pași necesari pentru a înființa un atelier de producție textile cu fonduri europene

Pentru pregătirea unui proiect în vederea înființării unei fabrici de textile presupune parcurgerea următoarelor etape principale:

  • stabilirea investiției inițiale;
  • înființarea unei societăți comerciale;
  • pregătirea documentației necesare;
  • depunerea proiectului.

Stabilirea investiției inițiale într-o fabrică de textile

Primul pas pe care antreprenorii ar trebui să îl facă în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile îl reprezintă stabilirea investiției necesare. Cu alte cuvinte, antreprenorul trebuie să cunoască în cele mai mici detalii fluxul tehnologic al activității pe care o va desfășura, dar mai ales utilajele și echipamentele necesare în această afacere. 

Utilajele, dotările sau uneltele necesare în cadrul unei activități de producție a textilelor se pot împărți în următoarele categorii principale:

  • echipamente pentru măsură și desen;
  • echipamente pentru tăiat materiale textile;
  • echipamente pentru cusut;
  • echipamente pentru călcat materiale textile.

De asemenea, în funcție de fazele procesului tehnologic, în cadrul unei fabrici de textile se vor mai utiliza și următoarele echipamente:

  • utilaje pentru recepția țesăturilor: mese manuale sau manual-mecanice de control, rampă de control;
  • utilaje pentru croit: mașini de ștanțat, mașini de croit cu bandă, mașini de secționat șpanul, utilajul pentru șpănuire manuală sau mecanică.

Indiferent dacă fabrica de textile va fi destinată producției industriale sau realizării unor produse în serie mică, unicată, dotarea minimă va conține următoarele echipamente:

  • mașină de cusut liniară simplă sau automată;
  • mașină de surfilat;
  • mașină tip uderdeck;
  • mașină de cusut ascuns – stafir;
  • mașină pentru bătut nasturi;
  • presă pentru termocolat manuală sau automată;
  • masă de croit;
  • mașină de croit;
  • masă de călcat cu generator de aburi;

Înființarea unei fabrici de textile presupune, pe lângă achiziționarea utilajelor și echipamentelor amintite mai sus, și dotarea cu obiecte de inventar și mici ustensile ce nu sunt decontate prin intermediul fondurilor europene, astfel că ele vor fi achiziționate din fondurile proprii ale beneficiarilor:

  • diverse seturi de ace de cusut;
  • consumabile (spre exemplu uleiul);
  • manechine pentru croitorie;
  • stocuri de material textil;
  • ață pentru cusut.

În completarea investiției de bază, unele programe de finanțare vor permite includerea în buget a următoarelor cheltuieli:

  • autoutilitară pentru aprovizionarea cu materii prime sau pentru livrarea costumelor și a celorlalte confecții către clienți;
  • realizarea unui site de prezentare a produselor, dar și un buget de promovare online a afacerii;
  • achiziționarea de aparate de aer condiționat sau ventilație;
  • achiziționarea de mobilier specific dotării unei fabrici de textile.

Rezolvarea aspectelor juridice privind accesarea fondurilor nerambursabile

Accesarea fondurilor nerambursabile presupune rezolvarea mai multor aspecte juridice anterior depunerii cererii de finanțare. 

Dintre aceste aspecte juridice, în cele ce urmează vom discuta despre:

  • verificarea condițiilor de eligibilitate aplicabile asociatului unic sau asociaților companiei;
  • alegerea codului CAEN adecvat activității desfășurate;
  • înființarea unei societăți comerciale.

Producția de materiale textile se încadrează, din punctul de vedere al activităților economice desfășurate în economia națională în clasa CAEN 14xx. 

Trebuie menționat faptul că cele mai multe programe finanțează activitatea economică desfășurată în cadrul unui singur cod CAEN format din patru cifre, prin urmare acesta trebuie ales cu mare atenție încă de la început, respectiv de la înființarea societății. 

Iată câteva exemple de activități din sfera producției de materiale textile:

  • 1412 Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte pentru lucru: fabricarea îmbrăcămintei din material ignifug și a îmbrăcămintei de protecție;
  • 1413 Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte (exclusiv lenjeria de corp). Acest cod CAEN permite fabricarea de haine, costume, compleuri, jachete, pantaloni ori fuste. Acest cod CAEN include de asemenea croitoria la comandă;
  • 1439 Fabricarea prin tricotare sau croșetare a altor articole de îmbrăcăminte, în acestă categorie fiind inclusă fabricarea de pulovere, jachete, veste și articole similare.

După stabilirea codului CAEN specifică activității propuse, antreprenorul va trebui să înființeze la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) o societate comercială, iar recomandare noastră este aceea de a înființa o societate cu răspundere limitată (SRL). 

Pașii necesari, dar și documentele solicitate pentru înființarea unui SRL sunt descrise în cadrul paginii ONRC

Pregătirea documentației necesare pentru a înființa o fabrică de textile

Pregătirea unui proiect în vederea obținerii de sprijin financiar nerambursabil presupune întocmirea a trei categorii de documente importante:

  • cerere de finanțare;
  • plan de afaceri;
  • documente suport.

Dintre acestea, cel mai important document este, fără îndoială, planul de afaceri. Acesta este un document standardizat, a cărei structură este impusă prin intermediul ghidului solicitantului.

Planul de afaceri cuprinde următoarele capitole:

  • descrierea solicitantului;
  • prezentarea pieței de desfacere;
  • analiza concurenților;
  • descrierea investiției necesare;
  • analiza veniturilor și cheltuielilor;
  • întocmirea prognozelor financiare.

Încasările societății vor fi generate de vânzarea produselor textile realizate. În același timp, analiza cheltuielilor este mai complexă, principalele costuri suportate de către societate fiind următoarele:

  • salarii și contribuții sociale pentru personalul angajat;
  • materiile prime și materialele achiziționate în vederea realizării confecțiilor textile;
  • amortizarea utilajelor și echipamentelor achiziționate;
  • energia electrică consumată de către echipamentele utilizate;
  • reclama și publicitatea plătite de către societate;
  • chiria spațiului utilizat.

În același timp, printre principalele documente solicitate la depunerea proiectului vor fi:

  • certificatului de înmatriculare al societății;
  • copia cărții de identitate a reprezentantului societății;
  • ofertele financiare și tehnice pentru mașinile, utilajele și echipamentele propuse spre achiziție;
  • declarații pe proprie răspundere ale responsabilului legal de proiect (administratorul societății).

Depunerea proiectului pentru înființarea unei fabrici de confecții textile

După ce proiectul este întocmit, acesta va fi depus doar în format electronic prin intermediul platformei electronice disponibile pe site-ul finanțatorului.

Proiectele se pot depune până în ultima zi a sesiunii, ele fiind evaluate și punctate abia după încheierea termenului limită. 

Ulterior, proiectele primesc un punctaj, iar în funcție de acesta vor fi selectate spre finanțare. Doar proiectele declarate conforme, eligibile și care au obținut un punctaj suficient de mare vor ajunge să semneze acordurile de finanțare și ulterior să primească banii.

După semnarea acordurilor de finanțare, beneficiarul va putea trece la implementarea planului de afaceri și achiziția utilajelor și echipamentelor necesare. 

În cazul în care ai nevoie de informații suplimentare, te rugăm să ne contactezi .

Mult succes!

Grupul Facebook -Academia de Finanțare

Înscrie-te în GRUPUL FACEBOOK și află primul noutățile.

Consultanță fonduri europene pnrr

Urmărește-ne pe Social Media:

Marian Dumitrache

Acest text nu poate fi copiat fără acordul scris al Academiei de Finanțarare.

Cum Să Întocmești Rapid Bugetul Unui Proiect Finanțat din Fonduri Nerambursabile

CURS ONLINE GRATUIT

9 Lecții Video care te vor ajuta să întocmești mai Ușor Bugetul unui Proiect ca să Accesezi Fonduri Nerambursabile cu Succes.

Curs online Gratuit Accesare fonduri Europene

You have Successfully Subscribed!

Informații Utile Fonduri Europene Nerambursabile

 

 

Înscrie-te La Newsletter Și Fii La Curent Cu Noutățile din domeniul Fondurlor Europene și Naționale Nerambursabile.

 

Felicitări pentru înscriere la newsletter.

Pin It on Pinterest

Share This